نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1609
-
الف
+

«خالد حسینی» این بار با «نماز دریا» به بازار می آید

رمان جدید داستان نویس افغانستانی تحت نام «نماز دریا» ماه سنبله سال آینده نشر می شود.

به گزارش آی فیلم2، رمان جدید «خالد حسینی» رمان‌نویس افغان_آمریکایی تحت نام «نماز دریا» داستانی شاعرانه و عمیقا اثرگذار خوانده شده است.

این کتاب ماه آگوست(اوایل سنبله) آینده و در سومین سالگرد مرگ «آلن کردی» کودک پناهنده سوریایی نشر می‌شود. این طفل سوریایی سال ۲۰۱۵ و در حالی که خانواده‌ اش تلاش داشتند تا به اروپا برسند، غرق شد.

کتاب جدید حسینی به شکل یک نامه نوشته شده و نویسنده نامه پدری است که به تماشای طفل خود درخوابش در سفری خطرناک، مشغول نوشتن است.

در این کتاب از زبان پدر همچنین روایت زندگی آن‌ها در «هومس» سوریه پیش از جنگ روایت و تبدیل شدن سریع شهر به یک منطقه جنگی مرگبار تصویر کشیده می شود.

«نماز دریا» حاصل همکاری حسینی با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده گان است. محتوای این کتاب نخستین‌ بار در قالب یک فلم متشکل از نقاشی‌های مرتبط از سوی روزنامه بریتانیایی گاردین در تاریخ اول سپتمبر ۲۰۱۷ به نمایش درآمد.

حسینی در این باره گفت: ما داریم در میانه یک بحران جابه‌جا شدن در ابعاد بسیار بزرگ زندگی می‌کنیم. «نماز دریا» تلاشی برای ادای احترام به ملیون ها خانواده شبیه آلن کردی است، که در نتیجه جنگ و درگیری از خانه های شان بیجا شده اند.

بلومزبری همکاری با خالد حسینی ‌را برای نوشتن کتابی زیبا با سبکی غنایی و شاعرانه و اثرگذار که می‌تواند توسط همه مردم در هر گوشه جهان تحسین شود، مایه افتخار خواند.

حسینی همه عواید حاصل از فروش این کتاب را به آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و بنیاد خالد  حسینی برای کمک به جمع‌آوری کمک‌های اقتصادی برای نجات جان پناهنده گان در سراسر جهان، اهدا کرده است.

حسینی نویسنده «گودی پران باز»، «هزاران خورشید درخشان» و «و کوهستان‌ها طنین‌انداز شدند» است که همه آن‌ها از سوی بلومزبری نشر شده‌اند.

آژانس خبری مهر نوشت: در مجموع از کتاب‌های حسینی نزدیک به ۴ ملیون نسخه کتاب به ارزش ۲۸.۶ ملیون پوند به فروش رسیده و تنها «گودی پران باز» با جلد کاغذی یک ملیون و ۲۲۰ هزار نسخه فروش کرد.

خالد حسینی سال ۲۰۰۶ به عنوان سفیر حسین نیت UNHCR انتخاب شد. وی «گودی پران باز» را ۱۵ سال پیش نشر کرد.

«نماز دریا» در بریتانیا ۳۰ آگوست به بازار می‌آید. این کتاب با حمایت یک کمپین بزرگ برای بازاریابی و تبلیغات نشر می‌شود.

ف ا/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر